YASİN'İ ÖLÜLERE Mİ? DİRİLERE Mİ OKUMAK (1) - Orhan ARSLAN | Milli Vicdanın İlimle Hicreti
  • YAZARLAR
  • Emrullah ÖNALAN
  • Mehmet Zeki İŞCAN
  • Cevat GERNİ
  • Hasan SAĞINDIK
  • Seyfullah TÜRKSOY
  • Menderes ALPKUTLU
  • Lütfü ŞEHSUVAROĞLU
  • Turan GÜVEN
  • M. Hanefi PALABIYIK
  • Kemal Polat
  • İrfan SÖNMEZ
  • Mustafa AKIN
  • Hacı GÜRHAN
  • Hafize ŞAHİNER
  • Fatma Sönmez
  • Ahmet ÜNAL
  • İrfan SEVİNÇ
  • Şahabettin YILDIZ
  • Oğuzhan ÖLMEZ
  • Ahmet Coşkun DÜNDAR
  • Muharrem BİTİREN
  • Mehmet SAĞLAM
  • Mete ÖZDİKİCİ
  • Ahmet ÖZTÜRK
  • Ufuk ÜNAL
  • B.BARIŞ KERİMOĞLU
  • M.Çağdaş ÇAYIR
  • Ahmet İZZETGİL
  • ERHAN HAŞLAK
  • Veysel AŞKIN
  • Suat UNGAN
  • Hayrullah DEMİR
  • Cemil İLBAŞ
  • Tahsin BULUT
  • Coskun KÖKEL
  • Bülent KARAKELLE
  • Senar BAŞAK
  • Küşat TAŞKIN
  • Orhan ARSLAN
  • Hakkı DURU
  • Hüseyin AKDOĞAN
  • Osman Kenan AKSOY
  • Hayrettin NEŞELİ
  • Kerim Alperen İBİŞ
  • R.Alparslan TOMBUL
  • Mehmet DOĞAN
  • Ali ARASOĞLU
  • Manaf BAGİRZADE
  • Zülfikar ÖZKAN
  • Veysi ERKEN
  • Abdulnasir KIMIŞOĞLU
  • Ömer YÜCE
  • Cengiz Yavilioğlu
  • Kemal YAVUZ
  • M.Lütfü YILDIZ
  • Orhan İBİŞOĞLU
  • Mehmet OKKALI
  • İsmet TAŞ
  • İsmail GÜVENÇ
  • M.Alperen ÇÜÇEN
  • Orhan KAVUNCU
  • Mustafa Toygar
  • Mete GÜNDOĞAN
  • Sadi SOMUNCUOĞLU
  • Ertugrul ASİLTÜRK
  • Yunus EKŞİ
  • Muhammet Esat KESKİN
  • Yücel OĞURLU
  • Aynur URALER
  • Hasan Gökhan Kotan
  • Mehmet Akif OKUR
  • Bozkurt Yaşar ÖZTÜRK
  • Mahmut Celal ÖZMEN
  • Fazlı POLAT
  • Mustafa İLBAŞ
  • Serkan AKIN
  • Musa IŞIN
  • Gündüz GÜNEŞ
  • Enver Alper GÜVEL
  • Necdet TOPCU
  • Onur ERSANÇMIŞ
  • Mehmet Bozdemir
  • Fahri Akmansoy
  • M. İkbal Bakırcı
  • M.Talât UZUNYAYLALI
  • Rubil GÖKDEMİR
  • Zeki ŞAHİN
  • Özkan ÖZKAYA
  • Dr. Muhsin YILMAZÇOBAN
  • İparhan UYGUR
  • Sami ŞENER
  • Hakkı ÖZNUR
  • Mehmet MUTLUOĞLU
  • Nurettin KALDIRIMCI
  • Ali Rıza MALKOÇ
  • Namık Kemal ZEYBEK
  • Atilla BİTİGEN
  • Mahmut Zeki ÇABUK
  • Emre KESKİN
  • Şener MENGENE
  • Selami BERK
  • Mehmet MUTLUOĞLU
  • Abdullah NEHİR
  • Gafur OTURAK
  • Recai ÇELİK
  • Ahmet Berhan YILMAZ
  • Nazmi ÖLMEZYİĞİT
  • Necdet BAYRAKTAROĞLU
  • Tarık Sezai KARATEPE
  • nikaO
  • Mustafa Duman
  • Ramazan ASLANBABA
  • Feyzullah BUDAK
  • Mahmut Esfa EMEK
  • Orhan SÖYLEMEZ
  • Asiye TÜRKAN
  • MİLLİ VİCDAN
  • KONUK MAKALELERİ
    YASİN'İ ÖLÜLERE Mİ? DİRİLERE Mİ OKUMAK (1)
    Yazar: Orhan ARSLAN
    Gerçek Yasin okumak; akşam eve dönünce, aile bireylerinin birbirlerine Yasin'i anlayacakları şekilde okuyarak, Kur'an ve fikir şöleni yapmalarıdır..
    millivicdan.org - YASİN'İ DİRİYE OKUMAK

    GENEL

    Surenin ana teması yeniden diriliş, tek kelime ile ahirettir.

    YASİN KUR'AN'IN KALBİDİR

    “Her şeyin bir kalbi vardır; Kur'an'ın kalbi de Yasin'dir (Hadis).”
    Vücuttaki kalp, hücrelere kan pompalar, Yasin de, insan hayatının her alanına anlam pompalar, tıkanmış kalpleri açar, anjiyo yapar. Çünkü Yasin'in her sayfasında, hayatın her anına ve alanıyla ilgili temel prensipler vardır.

    YASİN AHİRETE İMANI ÖNCELER

    Din, üç temel öge üzerine kurulur: Tevhid-Nübüvvet-Ahiret.
    Ahirete iman, iman ilkelerinin kalbidir. Kur'an'ın tamamında ahiretle, mahşerle, yeniden dirilişle ve hesap günü ile ilgili bütün vurgular sanki bir Yasin uzantısı, bir Yasin damarı gibidir.

    AHİRETE İMAN, ADALETİ GARANTİ EDER

    Doğru bir Allah inancının temelinde ahiret ve adalet inancı olmalıdır. Bu manada ahirete iman, adalete imandır.

    Ahlaki davranış, gücünü kendi dışındaki bir kaynaktan alır ve sorumluluk bilincine dayanır. Sorumsuzlukla ve sorumluluk arasındaki fark, adil bir biçimde ortaya konulmalıdır; ya bu dünyada, ya da ahirette”¦

    İşte ahirete iman burada gündeme girer; adaletin tecellisine imandır ahirete iman.

    AHİRETİ İNKÂR, SORUMLULUĞU İNKÂRDIR

    Hesap gününü (mahşer) inkâr, hayatı sorumsuzca tüketmek kaygısından doğar. Bu tipler, hesabını verebileceği bir hayatı niçin istesinler ki? Ancak bunun hesabı verilebilecek bir hayat yaşayanlar ahirete inanırlar.

    Ahireti inkâr edenlerin temel derdi aslında, sorumlu yaşamayı ve ahlaki davranışı inkârdır.

    Tüketilmiş bir hayatın hesabı verilemez.

    YASİN DİRİLERE OKUNUR

    Hz. Peygamber Yasin'in hastalara okunmasını tavsiye etmiştir. Bununla, insanlara ahireti hatırlatmayı ve gönlünde ahireti canlandırarak belki bu sayede hazırlıklı bir biçimde ebedi hayata yürümeleri amaçlanmıştır.

    Yasin hayatı inşa etmek için gönderildi; hastanın başında okunur Yasin, dibinde değil.
    Yasin'in içindeki mesajlar, ölülerle kesinlikle ilgili değildir.

    Ölülere Yasin okumak, trafik kazasında ölmüş adama trafik kurallarını anlatmaya benzer.
    Gerçek Yasin okumak; akşam eve dönünce, aile bireylerinin birbirlerine Yasin'i anlayacakları şekilde okuyarak, Kur'an ve fikir şöleni yapmalarıdır.

    MEZARDA NE YAPILIR?

    Mezara gidince elbette Kur'an okunur, mutlaka Kur'an okunur, ama kendimize okunur, anlayarak ve sindirerek okunur.

    Yasin'le ilgili maalesef bir sektör oluşturulmuş. Acılı insanların duygusallığından yararlanılarak, ondan para almak ve mahşerde garantili bir hayat satmak, yazık”¦

    Yasin hayatı inşa eder. Hayatın merkezine Yasin alınmazsa, öldükten sonra Yasin yayını yapılsa hiç faydası olmayacaktır.

    ASIL ÖLÜ, KUR'AN'SIZ OLANDIR

    Mevta biyolojik ölü değil, ruhunu manen öldürenler, ruhunu vahiyle buluşturmayanlardır. Yasin, yatan ölülere değil, gezen ölülere okunur ki, iki dünyada da hayat bulsunlar.

    OKUMAK ANLAMAKTIR

    Kıraat kelimesinde, anlamadan okumak söz konusu değildir. Yasin'i kıraat etmek, anlayarak, ruhumuzla buluşturarak, akleden kalbimize yedirerek okumaktır. Satır aralarını değil, satır arkalarını da okuyarak, ifadelerden soy fikirler üretmektir.

    Kur'an; anlayarak okundukça okunan demektir.

    Bize Kur'an Lütfeden Rabbimiz; bize Yasin'le rahmet eden Rahman'ımız. Seni sınırsızca övüyor ve çok seviyoruz.

    Hayırlı iftarlar diliyorum.
    Doruk Köyü, 15 Haziran 2016
    Orhan Arslan
    Not: Yasin sohbetlerimiz Ramazan boyunca günlük olarak devam edecek inşallah.