Sulh Toplumu - İsmail GÜVENÇ | Milli Vicdanın İlimle Hicreti
  • YAZARLAR
  • Emrullah ÖNALAN
  • Mehmet Zeki İŞCAN
  • Cevat GERNİ
  • Hasan SAĞINDIK
  • Seyfullah TÜRKSOY
  • Menderes ALPKUTLU
  • Lütfü ŞEHSUVAROĞLU
  • Turan GÜVEN
  • M. Hanefi PALABIYIK
  • Kemal Polat
  • İrfan SÖNMEZ
  • Mustafa AKIN
  • Hacı GÜRHAN
  • Hafize ŞAHİNER
  • Fatma Sönmez
  • Ahmet ÜNAL
  • İrfan SEVİNÇ
  • Şahabettin YILDIZ
  • Oğuzhan ÖLMEZ
  • Ahmet Coşkun DÜNDAR
  • Muharrem BİTİREN
  • Mehmet SAĞLAM
  • Mete ÖZDİKİCİ
  • Ahmet ÖZTÜRK
  • Ufuk ÜNAL
  • B.BARIŞ KERİMOĞLU
  • M.Çağdaş ÇAYIR
  • Ahmet İZZETGİL
  • ERHAN HAŞLAK
  • Veysel AŞKIN
  • Suat UNGAN
  • Hayrullah DEMİR
  • Cemil İLBAŞ
  • Tahsin BULUT
  • Coskun KÖKEL
  • Bülent KARAKELLE
  • Senar BAŞAK
  • Küşat TAŞKIN
  • Orhan ARSLAN
  • Hakkı DURU
  • Hüseyin AKDOĞAN
  • Osman Kenan AKSOY
  • Hayrettin NEŞELİ
  • Kerim Alperen İBİŞ
  • R.Alparslan TOMBUL
  • Mehmet DOĞAN
  • Ali ARASOĞLU
  • Manaf BAGİRZADE
  • Zülfikar ÖZKAN
  • Veysi ERKEN
  • Abdulnasir KIMIŞOĞLU
  • Ömer YÜCE
  • Cengiz Yavilioğlu
  • Kemal YAVUZ
  • M.Lütfü YILDIZ
  • Orhan İBİŞOĞLU
  • Mehmet OKKALI
  • İsmet TAŞ
  • İsmail GÜVENÇ
  • M.Alperen ÇÜÇEN
  • Orhan KAVUNCU
  • Mustafa Toygar
  • Mete GÜNDOĞAN
  • Sadi SOMUNCUOĞLU
  • Ertugrul ASİLTÜRK
  • Yunus EKŞİ
  • Muhammet Esat KESKİN
  • Yücel OĞURLU
  • Aynur URALER
  • Hasan Gökhan Kotan
  • Mehmet Akif OKUR
  • Bozkurt Yaşar ÖZTÜRK
  • Mahmut Celal ÖZMEN
  • Fazlı POLAT
  • Mustafa İLBAŞ
  • Serkan AKIN
  • Musa IŞIN
  • Gündüz GÜNEŞ
  • Enver Alper GÜVEL
  • Necdet TOPCU
  • Onur ERSANÇMIŞ
  • Mehmet Bozdemir
  • Fahri Akmansoy
  • M. İkbal Bakırcı
  • M.Talât UZUNYAYLALI
  • Rubil GÖKDEMİR
  • Zeki ŞAHİN
  • Özkan ÖZKAYA
  • Dr. Muhsin YILMAZÇOBAN
  • İparhan UYGUR
  • Sami ŞENER
  • Hakkı ÖZNUR
  • Mehmet MUTLUOĞLU
  • Nurettin KALDIRIMCI
  • Ali Rıza MALKOÇ
  • Namık Kemal ZEYBEK
  • Atilla BİTİGEN
  • Mahmut Zeki ÇABUK
  • Emre KESKİN
  • Şener MENGENE
  • Selami BERK
  • Mehmet MUTLUOĞLU
  • Abdullah NEHİR
  • Gafur OTURAK
  • Recai ÇELİK
  • Ahmet Berhan YILMAZ
  • Nazmi ÖLMEZYİĞİT
  • Necdet BAYRAKTAROĞLU
  • Tarık Sezai KARATEPE
  • nikaO
  • Mustafa Duman
  • Ramazan ASLANBABA
  • Feyzullah BUDAK
  • Mahmut Esfa EMEK
  • Orhan SÖYLEMEZ
  • Asiye TÜRKAN
  • MİLLİ VİCDAN
  • KONUK MAKALELERİ
    SULH TOPLUMU
    Yazar: İsmail GÜVENÇ
    İnsan olan evinde, şehrinde, ülkesinde ve dünyada huzur ve barış olmasını ister. Hastalıklı bir zihin yapısına sahip değilse bunun her insan tarafında istenmesi gerekir.
    millivicdan.org -

    İnsanlığın uzun tecrübesi göstermiştir ki birçok ideoloji çok iddialı olmasına rağmen eşitlik, sosyal adalet konusuna yeterli çözüm üretememiştir. Hatta yerine geldikleri sistemlerden daha ağır bir sosyal bozukluk oluşturmuşlardır”¦

    Eşitsizlik sorunu”¦

    Toplumda bireyler arasında önemli farklar vardır ve dahi kişiler arasındaki farklılığın olmaması da mümkün gözükmemektedir. Çünkü kişiler farklı yetenek, çalışma, motivasyon vs özelliklere sahiptir”¦ Gerçek bu olmakla birlikte bir grup insan bunu kabullenmemektedir. Bunu sonucunda çatışma ortaya çıkmaktadır”¦

    Diğer yandan toplum olarak ferdi ve toplumsal taleplerin uyumlaştırılması sulhun devamlılığı için gereklidir. Zaten bu başarılmadığında kavga ve savaş kaçınılmaz bir durum olarak ortaya çıkmaktadır. Tarih insanoğlunun yaptığı büyük/küçük kavgalarla doludur”¦ İnsanoğlu sürekli bir barış içerisinde yaşayamamıştır”¦ Barış, uyum, karşılıklı anlayış ve hoşgörü ile oluşturulan ortamdır (TDK)”¦

    Peki, eşitsizlikler çözülemeyecekse toplumsal barış nasıl sağlanacaktır? Hangi araçları kullanarak insanlar huzur içinde bir arada yaşatılabilir?

    Tolerans ve bağış”¦

    Bu soruları cevapların cevabı aranırken insanın doğasında iyilik ve kötülüğün belli ölçülerde var olduğu, ancak iyilik tarafının kötülük tarafından daha fazla olduğu dikkate alınmalıdır”¦

    Toplumsal barışın sağlanmasında ve sürdürülmesinde kültürümüzde tolerans ve yardımlaşma önemli bir çimentodur”¦ İnsanın olumlu tarafında bunlar vardır”¦ Kültürümüzde karşıdakinin farklılıkları anlayışla karşılama yaygındır. Bazı aşırılıklara rağmen bu sürdürülmeye çalışılmaktadır”¦

    Diğer yandan yardımlaşmanın bir şekli olan bağışlar önemli bir yere sahiptir. Bağış, bir kimsenin, kuruluşun veya ülkenin aynî ya da nakdi varlıklarını bir başka kişi, kurum veya ülkeye karşılıksız olarak devretmesi olarak açıklanmaktadır (TDK). Buna manevi bir boyutta eklememiz de mümkündür. Bu bilinçle birçok insan karşılık beklemeksizin imkânlarının bir kısmını başka kişilere/topluma tahsis etmektedir.

    Vakıf medeniyeti”¦

    Geçmişte ve günümüzde bazı insanlar emeğini veya varlığını bir ideal uğruna vakfetmektedir. Ayrıca deprem gibi doğal bir afetlerden sonra afetzedelerin yardımına toplum ve devlet olarak koşulmaktadır. Nitekim ülkemizde son yıllarda meydana gelen deprem vakalarında sonra yapılan yardımlar yaraların sarılmasını sağlamıştır.

    Anadolu'yu gezdiğimizde eğitimin her kademesinde bağışlarla yapılan öğrenci yurtlarını, okulları, hatta üniversiteleri görmemiz mümkündür.

    Buralarda toplumumuzun her kesiminden insanlar faydalanabilmektedir. Bilhassa dar gelirli aile çocuklarına sağlanan yurt ve okul imkânları onların toplumla ve devletle bütünleşmelerine yardımcı olmaktadır.

    Eskiden yaptırılan şifahanelere günümüz Anadolu şehirlerinde hala ayakta durmaktadır. Günümüzde Hastaneler yanında yükselen misafir evleri, hasta sahiplerine sıkıntılı dönemlerinde barınma imkânı sunmaktadır. Sıkıntılı dönemdeki insan gördüğü bu destekle toplumu ile daha yakın bir duygudaşlığa girecektir. Farklı alanlarda bu tarzda örnekleri artırmamız mümkündür.

    Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz, bizim toplumumuz ve kültürümüz bir sulh toplumu ve kültürüdür. Bunda yapılan yardımların ve karşılıklı anlayışın önemli bir yeri vardır. Bunun devam ettirilmesi gerekir”¦ Çünkü aynı yolun yolcuları birbirleri için her tür özveriyi gösterirler, gerektiğinde en değerli varlıklarını bile birbirlerinin yararına sunarak yardımlaşmaktan kaçınmazlar”¦

    Son söz: İyilik yap, iyilik bul”¦